mandag den 1. oktober 2012

Stemningsbilleder part 2.

Vi fortsætter hvor vi slap i går med billeder af dejlig mad og oplevelser fra Spanien. Vi lægger ud med billeder fra smukke Granada.







Billeder fra katedralen i Granada, som var ligeså imponerende smuk som den i Malaga på sin egen lidt mere simple eller måske rene facon.




Jeg var specielt vild med søjlerne i denne bygning, som mindede mig om jordens søjler. Og jeg bliver næsten slået med ærefrygt når jeg går ind i en kirke som denne....



















Lille sjov detalje med krydderi-marked lang bagsiden af katedralen












 Efter lidt kultur så skulle vi spise og fik lækre tapas i en bar lige ved siden af katedralen




Hvis man tager til Granada skal man selvfølgelig se verdens måske ottende vidunder Alhambra. Vi tog nok de første 200 billeder derinde. Men jeg har valgt at forskåne jer for alt for meget af den slags. Bare lige par enkelte billeder for at fornemme hvor storslået det var.

Her et billede fra den berømte løvegård.





Og et billede af en af haverne i selve paladset.
Teorien var at en have skulle være konstrueret således at man på ethvert givent tidspunkt kunne føre en ugeneret samtale og altid se hvis nogen kom. Ud over at den selvfølgelig skulle være et sted til fordybelse og nytte derfor er de fleste planter her krydderurter.




Udsigten fra en af Alhambra's haver ned mod fortet og byen.














Friterede  fisk Malaga style, andalusisk specialitet. Var overraskende lækkert.



Mere tunsalat. det spiser de en masse af...
 

En af de ting som jeg aldrig fik set mens jeg boede der var tyrefægtning. Primært af ideologiske årsager. Men da vi var af sted denne gang blev vi enige om at prøve, for man kan jo ikke vide om man bryder sig om det inden det er prøvet...

Men det kan man så alligevel, syntes optakten var smuk og interessant men selve nedslagtningen af dyrene gjorde altså ikke noget godt for mig. syntes det var barbarisk og unødvendigt.

Men her er lidt billeder, døm selv.




Det her er efter optakten og nu kommer stjernen ind og skal gøre jobbet færdigt.












 Men først leger han lidt med tyren.















Få sekunder inden dyret falder død om














Nu til lidt mere muntre sager nemlig mad. Tapas på terrassen inden vi spiste hjemme-grillet kød og salat, uhhm.




Så er ferien ved at være slut. Sidste aften ude på en dejlig restaurant lige ned til vandet.




Vi fik melon med skinke, ikke nogen ny opfindelse, men lækkert.





Lækker. lækker langtidsstegt lam. det var bare så saftigt og helt vildt mørt.










Tak fordi i kiggede med, hvis i holdt hertil :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar