fredag den 19. oktober 2012

Hjemmehæklet hue

For noget tid siden udlovede Rikke fra Rikkeprikke denne her helt fantastiske hue, jeg vandt den ikke. Så nød lærer nøgen kvinde at spinde, jeg måtte i gang selv. Opskriften havde hun vist fundet på slagtenhelligko som igen havde fundet instruktionsvideoen på youtube.

Rikke havde lovet at det var nemt og ikke tog lang tid så jeg gik i gang. Men for en hæklenovice som mig er det ikke helt nemt jeg skal have det skåret ud i pap og bøjet i neon. Så jeg tror da at det blev til hele 3 halvfærdige og mislykkedes forsøg inden at det pludselig gik op for mig at det var nemt.

Og her kommer (trommehvirvel) resultatet



Ta'da, det ser da meget godt ud ik', er i hvert tilfælde selv tilfreds. Min virker ikke så luftig som Rikkes men den er også lavet af noget ret tykt akryl i stedet for uld, så måske forklaringen ligger der.

3 kommentarer:

  1. Det synes jeg, du har klaret rigtig godt :) Og jeg er bestemt ikke nogen hæklenørd selv, jeg er alt for utålmodig, men den her, den ER altså ret nem, ik :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker og jo da jeg først havde forstået konceptet så var det da nemt ja faktisk tog det mig kun ca 5 timer at blive færdig med denne hue. Og just i aften er jeg gået i gang med en til og er godt halvvejs...

      Slet
    2. Ja, men bliver nemt afhængig af at hækle de huer, for der sker hurtigt noget, og så er den jo vildt flot samtidig :)

      Slet