fredag den 20. april 2012

Når man skal spise ude.

Advarsel mange ord og næsten ingen billeder


Indrømmet jeg elsker at spise ude både på restauranter og cafe'er og ikke mindst hos andre man kender. Men når man som jeg ikke må spise stivelse og sukker så sætter det unægteligt nogle grænser. I sidste uge var som sagt til konfirmation hvor jeg "kom til" at spise sukker og i denne weekend skal vi ud til et venne par til middag. Så for ikke igen at stå i i dum situation er jeg nu i gang med at bage en PCO venlig chokoladekage som skal være bunden til en cheesecake med blåbær og jordbær på toppen. Opskrift følger senere :-) og herunder er bunden som lige er taget ud af ovnen. Kan afsløre at den er lavet af blandt andet kikærter..



Men mere om det at spise ude. Ja så har man nogle steder gode oplevelser og andre knap så gode. For eksempel var min mand og jeg på cafe Visa i Aalborg inden en film vi havde tidligere været derinde hvor de lavede nogle virkelig lækre stegte grøntsager til mit kød uden muggen i krogene. Men denne gang ville de slet ikke lave grøntsager i stedet for kartofler og ris som jeg jo ikke må få, men spiste mig af med en kedelig salat (i ved den slags med slatten iceberg, en skive agurk og tomat og lidt løg) og det skulle jeg så betale 159 kr for... Lad mig bare sige at jeg ikke var tilfreds, ikke mindst fordi at kokken så også havde formået at skamstege min laks så den var så tør at den næsten ikke var til at få ned. Så der kommer vi ikke mere nu.
Og sådan er der flere steder hvor man trods det at man fortæller at man ikke kan tåle ris, pasta, kartofler, mel, sukker og lignende, så er der desværre nogle som viser sig uvillige til at hjælpe trods det at jeg hvis betjeningen var sød og ordentlig er jeg villig til at betale ekstra for denne lille service. Jeg beder trods alt ikke om få tilføjet noget gratis men at få erstattet en ting med en anden. Jeg ved ikke med jer men det burde være muligt. Nå nok om det jeg glæder mig til chokoladekage med cheesecake fyld på toppen det kan kun blive godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar