lørdag den 14. april 2012

Im going nuts!


Dagens besøg hos min lokale nøddepusher :-) resulterede i alle de her dejlige nødder.


Min nye livstil gør at ting som tidligere var noget man sparede på er det jeg frådser i nu. Og ja rigtigt gættet det er fedt, men selvfølgelig ikke en hvilken som helst slags fedt med den gode af slagsen, olie nødder, avocado, oliven osv.

Ja faktisk ser min kostferdeling helt bagvendt ud i forhold til andres. For jeg skal nemlig bruge helt op til 50 % af mine kcal på fedt. Resten er 30 % protein og ca 20 % kulhydrater. Og kulhydraterne er der selvfølgelig også en vis begrænsning på i er med at jeg ikke må få mange kornsorter og sukker er helt udelukket samt rodfrugter da de jo primært består af stivelse.

Så kostpyramiden er for mit vedkommende vendt på hovedet. Dog skal det siges at jeg aldrig tidligere har spist så godt og varieret som nu hvert måltid er en nydelse og ja så mætter det længe. Har ikke en eneste gang siden kostomlægningen været sulten :-)

Min eneste anke på nuværende tidspunkt er en mere eller mindre konstant hovedpine siden der virkelig blev skåret ind til benet på mit kulhydratforbrug... Så øv for det, men det går forhåbentlig snart over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar