lørdag den 29. september 2012

Ølmarineret nakkefilet med ovngrønt

Nogle dage skal det bare være nemt at lave mad og sådan en dag var det i går. Så ud af fryseren kom en præmarineret nakkefilet, og nogle grøntsager fra køl kom i et fad.
Syntes egentlig grøntsager blev gode så i får lige opskriften.

Ingredienser:
250 g champignoner
2 løg
1 squash
2 grønne pebere
1 dåse flåede cherrytomater
½ pakke salatost
Rosmarin, cayennepeber, salt og peber
lidt olie
lidt rødvin :-)
Alle grøntsagerne skæres i rustikke stykker og puttes i et fad sammen med krydderier, olie og vin, osten smuldres hen over det hele. Ind i ovnen på 200 g i 10 min.
I mellem tiden bruner du kødet af  og når de 10 min er gået, så smækker du kødet ovenpå og giver det yderligere 20 min. Og så er der mad, det er da nemt. Server med et glas god rødvin.

2 kommentarer:

  1. Hej Sabrina, min kæreste er meget interesseret i denne opskrift og vil gerne vide hvad du har gjort ved kødet (idet det er præmarineret)

    SvarSlet
  2. Hej Nadine. Jeg kan desværre ikke give dig noget godt svar dit spørgsmål. Nakkefileten var købt marineret. Men hvis man gerne vil gøre noget lignenede tænker jeg at man ligger sit kød i en marinade et døgns tid inden man vil tilberede det... Evt. kunne det være 1 dl mørk øl, paprika salt, peber, hvidløg, tomatpure eller ketchup, måske lidt chili og ingefær. kun fanatasien sætter grænserne

    SvarSlet