onsdag den 26. september 2012

Hjemmelavede proteinbarer


Ind i mellem er det rart med noget hurtigt der mætter i en fart og i lange tider har jeg brugt virkelig mange penge på Isis' chokolækkerbar, som i øvrigt smager helt vildt godt, men desværre også er temmelig dyre hvis man er 2 der skal have en hver dag til 10.95,- stykket. Disse er noget billigere i råvarer og også forholdsvist nemme at lave, omend man skal i helsekosten for at finde sojaflager.



Ingredienser til 12 stk:

150 g æggehvide
100 g sojaflager
30 g kakaopulver (jeg brugte raw)
110 g peanutbutter crunchy.
50 g valleproteinpulver
85 g perfect fit fra Isis

Rør hele molevitten sammen og smid det i en bageform beklædt med bagepapir og ind i ovnen på 150 varmluft i 15-20 min.
Jeg syntes de smager udmærket er dog en smule tørre og jeg tror at jeg vil give dem en top eller bund med lidt mørk chokolade så kommer de til at virke lidt mere appetitlige som snack. men alt i alt kan de godt bruges som billigt alternativ til Isis' bar, selvom de godt nok ligner små tykke skiver rugbrød.

Bonus info: Disse barer kommer til at stå dig i ca 4 kr stykket iberegnet et chokoladelag.  Se det er da en besparelse som er til at tage og føle på. og der er ca. 11 g protein pr. bar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar