mandag den 28. januar 2013

Proteinbarer med gojibær

Eva Torgersen som har madevalutionen bragte her forleden en opskrift på naturlige proteinbarer og de så bare så gode ud at det måtte jeg da også prøve. Men efter en hurtig gennemgang af hendes opskrift kunne jeg se at det sandsynligvis ikke var sødt nok til min smag. Så her kommer opskriften sådan  som jeg lavede dem, med gojibær, paranødder og ekstra sødning. Jeg har valgt en kombination at sødemidler da jeg syntes det giver det bedste resultat. Da honning og agavesirup alene er skidt for blodsukkret, men sukrin omend den nye Gold variant er bedre end de andre, stadig giver en lidt for kølig smag.




.
Opskrift til 16 stykker

1 dl mandler
2/3 dl kokosmel
2 spsk chiafrø 
2/3 dl hampefrø
2 dl valleproteinpulver
4 spsk peanutbutter crunchy
1 spsk honning
2 spsk kokosolie
2 spsk sukrin gold 
1 spsk agavesirup
1 dl raw kakaopulver
1/2 dl alm kakaopulver
1 1/2 tsk vaniliepulver
1 dl gojibær
1 dl paranødder
2 tsk pukka clean greens (kan undlades)
1 1/2 dl vand

Varm kokosolien op i en gryde sammen med honning og sukrin. Resten af ingredienserne blendes i en foodprocessor. Jeg tog mandlerne for sig selv, mens kokosolie, honning og sukrin stod og smeltede sammen. Hældte den nu varme masse hen over mandlerne og puttede resten i inden det hele blev blendet sammen i foodprocessoren. Når det hele er en homogen masse så hældes det i en form jeg brugte en silikone rugbrøds-form og så i fryseren indtil det er stivnet nok til at skære ud i passende stykker. De kan spises som de er men for ekstra luksus udgaven kan de også overtrækkes med chokolade. Opbevares i en lukket boks i køleskabet eller i fryseren, da det jo er Raw og derfor ikke kan holde sig længe på køkkenbordet.

Jeg er vældig tilfreds med resultatet syntes de smager usandsynligt godt og takker Eva for inspirationen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar