torsdag den 29. november 2012

Carbonara med squashgetti


Uhhm jeg elsker carbonara, men efter at jeg er holdt op med at spise uhensigtsmæssigt mange kulhydrater, så bliver det bare ikke særligt tit. Men det er jo så heldigvis ovre nu..for squashgettien er her :-)
Ej nu skal det jo ikke lyde som om det er noget jeg har fundet på det med at bruge squash som spagetti, det er bare først nu at det er gået op for mig at det faktisk er lækkert og nemt hvis man ellers er nænsom i tilberedningen.


Til 2 store portioner:

Squashgetti:
2 squash
lidt kokosolie
salt, peber
Hvidløg

Carbonara:
1 pakke bacon i tern
250 g champignon
2-3 dl fløde
100-150 g parmasan
1-2 æg
Salt, peber
Oregano

Fremgangsmåde:

1. skær enderne af dine squash og brug en kartoffelskræller til at skive den ud i lange strimler ala fettucine.

2.Varm en wok op eller en stor pande. Den skal være meget varm da det er meningen at squashen skal lynsteges.

3. Steg din bacon sprød og rist champignonen med til sidst.

4. Når bacon og champignonerne er som du kan lide det. jeg kan godt lide det sprødt og gyldent. Tilsætter du fløde og ost og lader osten smelte ind i sovsen.

5. Når osten er smeltet og det har fået et lille opkog så tager du sovsen af varmen og tilsætter ægget. Pisk kraftigt for at undgå at det bliver til spejlæg. ægget bruges til at jævne sovsen med så hvis du syntes sovsen er for tynd tilsætter du et æg mere. Smag til med salt, peber og oregano.

6. lynsteg din squash med lidt salt, peber og hvidløg og server med det samme. med en god portion af sovsen. Pynt med lidt ost og evt lidt frisk basilikum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar