fredag den 3. maj 2013

Hjemmelavet nutella low carb



Så blev det også min tur til at prøve kræfter med en low carb nutella, det er ingenlunde noget nyt i denne bortset fra at det er mig der har lavet den. De er hentet inspiration hos både madbanditten og frk. sveske, Men dette er altså min version.

nok til 2 glas

300 g hasselnødder
100 g 70 % chokolade
2 spsk sukrin gold
1 spsk sukrin melis
4 spsk kakao.
1 dåse kokosmælk den fede del (lidt vandet bruges til at justere konsistensen)
2 spsk kokosolie

Rist hasselnødderne enten på en pande eller i ovnen, nogen vil gerne have skallen af det gjorde ikke. men op i foodprocessoren med de stadig varme nødder og blend og skrab ned  indtil du nar en meget fin hasselnøddemel eller smør hvis din FP er så god det er min ikke. I mellemtiden har jeg smeltet chokolade og kokosolien og tilsætter så det og sødningen. derefter kakao og kokosmælk mens der stadig blendes på livet løs. ca 5-10 min tilsæt lidt af vandet fra kokosmælken for at justere konsistensen, min er blevet godt tyk sådan som jeg godt kan lide den.

Så det var det, min version af nutella, men i en mere naturlig form end den originale. Den er selvsagt ikke for de fedtforskrækkede, og den smager heller ikke helt ligesom du husker nutellaen men den smager godt af nødder og chokolade, uhhm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar